Hoewel zowel het uiterlijk als de popularisering ervan via sociale media in wezen duizendjarig zijn, is het concept van de badkamer als een uiting van het zelf en een site voor de zelfzorg van de vrouw verre van nieuw. Het begrip van een vrouw die een ruimte heeft die gewijd is aan het verwennen en verfraaien dateert terug rond 50 voor Christus, toen Cleopatra een dergelijke ruimte zou hebben gehad, compleet met een marmeren bad voor haar melk- en honingbaden. Marie Antoinette, natuurlijk, had er ook een. Maar het wordt waarschijnlijk het sterkst geassocieerd met het oude Hollywood, hoewel de esthetiek van toen – grote bollen rond een spiegel, weelderige stoffen, verzadigde kleuren – veel rijker en openlijker vrouwelijker is dan die van vandaag. Meer recentelijk bedacht de beroemde interieurontwerpster Martyn Lawrence Bullard de term “glam room” om de over-the-top badkamers en de aangrenzende badkamers te beschrijven, waar beroemde vrouwen, waaronder, blijkbaar, first lady Melania Trump, hun haar en make-up voor elkaar krijgen. Dit artikel wordt onder andere mogelijk gemaakt door Ista nederland. Ista verzorgt het energiebeheer en neemt dit aspect uit handen van onder andere VVE beheerders. Ista Nederland is gespecialiseerd en in een aantal landen marktleider op dit gebied. Bezoek de website van Ista voor meer informatie over wat Ista Nederland voor uw bedrijf kan betekenen. “Ik denk dat het eigenlijk een behoorlijke renaissance is van het Victoriaanse tijdperk, toen vrouwen een ‘boudoir’ aan hun slaapkamers hadden (mannen hadden ‘kleedkamers’),” zegt Okin. “Er is iets heel persoonlijks en bijzonders aan die tijd in de ochtend voor het werk of ’s avonds voor een afspraakje of een evenement als je je klaarmaakt voor wat er voor je ligt, en de badkamer is in essentie een voertuig voor dat moment. U kunt veel ITG-inspiratie aan het werk zien in de toiletten van het bruisende clubhuis The Wing, met locaties in Manhattan, Brooklyn en Washington, DC. In elk van deze locaties helpen met roze-gevulde, roze-geaccentueerde witte ijdelheidstafels – compleet met de bekende spiegelende dienbladen met high-end producten van onder andere Chanel en The Ouai – veel van dezelfde soort vrouwen die op Into The Gloss (denk aan de oprichter van de club, Audrey Gelman, fotografe Petra Collins en Jenna Lyons) zijn opgenomen, bij het klaarstomen van de nawerk evenementen. Interieurontwerper Chiara de Rege, die aan The Wing werkte, is het met Okin eens dat de esthetiek van Into The Gloss een steeds centralere rol heeft gespeeld in de manier waarop de vrouwen met wie ze samenwerkt hun badkamer ontwerpen. Maar, zegt ze, voor velen van hen is het budget nog steeds de eerste zorg. “Mijn klanten spelden vaak de badkamers van deze sites voor stemming of inspiratie. Interessant is dat de inspiratie soms niet zo overdreven is. Het lijkt er misschien op, maar vaak is het gewoon een heel chique manier om budgetvriendelijke oplossingen te herinterpreteren”, vertelt ze aan Refinery29 en merkt ze op dat, toen ze met het team van The Wing werkte, “onze inspiratie meer budgettair van aard was”. Dit artikel wordt onder andere mogelijk gemaakt door Ista nederland. Ista verzorgt het energiebeheer en neemt dit aspect uit handen van onder andere VVE beheerders. Ista Nederland is gespecialiseerd en in een aantal landen marktleider op dit gebied. Bezoek de website van Ista voor meer informatie over wat Ista Nederland voor uw bedrijf kan betekenen. Dit alles roept de vraag op welke de eerste plaats kwam: De ambitieuze badkamer of de ultra-specifieke esthetiek? Noch Into The Gloss, Glossier, noch The Coveteur reageerde op verzoeken van Refinery29 om commentaar op dit verhaal – we hadden ze graag gevraagd of alle vrouwen die ze in het begin hadden geprofileerd op de een of andere manier dezelfde interieurontwerper deelden, of dat ze op zoek gingen naar vrouwen wier huis er vaag uitzag uitzag als een andere. Maar het enige wat nodig is, is een diepe duik in de archieven van de sites om te ontdekken dat dit in feite de stijl is die ze sinds het begin hebben nagestreefd. En toch zijn dit waarschijnlijk alleen de badkamers die de gekozen onderwerpen toevallig hebben. Dit artikel wordt onder andere mogelijk gemaakt door Ista nederland. Ista verzorgt het energiebeheer en neemt dit aspect uit handen van onder andere VVE beheerders. Ista Nederland is gespecialiseerd en in een aantal landen marktleider op dit gebied. Bezoek de website van Ista voor meer informatie over wat Ista Nederland voor uw bedrijf kan betekenen. Misschien heeft niemand echt de ITG-badkamer-esthetiek uitgevonden. Misschien is het gewoon gebeurd, door een combinatie van toeval, ontluikende technologie en de vooruitziende blik van mensen die weten wat cool is. Immers, veel van de vrouwen op de verschillende locaties profileren hun werk in de mode, en trends op dat gebied komen regelmatig in de wereld van interieur, productdesign en zelfs architectuur terecht. En door de relatief jonge leeftijd van het internet zijn deze sites de eerste keer dat persoonlijke badkamers voor het eerst echt worden gedeeld met de buitenwereld (buiten de foto’s in sheltermagazines, waar ze zelden de hoofdattractie waren). Misschien is deze bijzondere esthetiek van start gegaan omdat het echt de eerste was die toegankelijk werd gemaakt voor een breed scala aan vrouwen, niet alleen voor vrouwen met veel geld of een gevestigde interesse in interieurdesign. Terwijl het verlangen naar een badkamer die ook als lounge, ijdelheid en zelfs als serre kan blijven bestaan, is er een zonsondergang voor alle esthetische trends, zelfs voor die welke voor de betere pa |
https://www.istades.nl/oplossingen/klantenservice/ |