Instagram is tegenwoordig één van de bekendste social media platformen. Veel mensen gebruiken het en ook bedrijven zijn actief aanwezig op Instagram. Je kan het gebruiken om leuke foto’s en video’s te delen met vrienden en familie, maar je kan het ook gebruiken om je bedrijf te promoten en meer klanten te krijgen. Je begint met nul volgers en krijgt naarmate tijd meer volgers erbij. Meestal zijn dit vrienden en familie. Wellicht heb je een fotografie pagina en wil je graag dat meer mensen jouw werk zien. Of wellicht heb je een bedrijf gestart en wil je door middel van Instagram meer klanten werven, maar daarvoor moet je je Instagram boosten. In deze blogs worden er tips gegeven over hoe je Instagram het beste kan boosten. Bepaal het doel en niche van je paginaVoordat je begint met het boosten van je Instagram pagina, is het belangrijk om te bepalen wat het doel is van je pagina. Waarom ben je begonnen met het account op Instagram? Is het om persoonlijke foto’s en video’s te delen, is het om je werk te laten zien of wil je een dienst en/of product verkopen? Er zijn ontzettend veel verschillende redenen waarom mensen een Instagram account aanmaken. Meestal is het voor het sociale aspect, maar als het om een zakelijk aspect gaat dan komt er meer bij kijken. Je kan namelijk je account instellen op persoonlijk of zakelijk. Wanneer je weet wat je doel is dan weet je ook of dat je je account persoonlijk of zakelijk moet instellen. Dit wordt dan ook door Instagram zelf gevraagd wanneer je een account aanmaakt. Als je je doel weet, dan kun je je niche vaststellen. Een niche vaststellen is dan ook een belangrijke stap. Hiermee bepaal je namelijk waar je je account op gaat baseren. Stel je doet veel met fotografie en je wilt een account aanmaken op Instagram om je fotografie werk te delen. Je richt je niche dan op fotografie. Dan kan je zelfs nog dieper en gerichter op je niche ingaan. Wellicht maak je foto’s van verschillende reizen en dan kan je je niche richten op reizen en fotografie. Hoe specifieker je bent, hoe beter je volgers weten wat ze volgen en wat ze kunnen verwachten op je pagina. ContentNu je je doel en niche hebt vastgesteld kun je beginnen met het bedenken van je content. Er wordt allereerst aangeraden om een content kalender op te stellen. Met deze content kalender kan je voor de komende maand inplannen wanneer je content gaat maken en welke content je op welke dag en tijd gaat posten. Doelbewust Veenendaal kan je daarbij helpen. Als je een contentkalender hebt gemaakt kan je na gaan denken over de content. Pak je niche erbij en ga brainstormen. Schrijf alle ideeën die je hebt op en ga ermee aan de slag. Als je zelf geen ideeën hebt of vind je het wat lastig dan kan je altijd op social media bij concurrenten of andere content creators kijken voor inspiratie. Bedenk dan wel dat je niet precies hetzelfde doet als je concurrenten. Je wilt juist innovatief zijn en aantrekkelijk. Wanneer je andere hun content kopieert dan is het niet meer origineel. Als je een lijstje hebt gemaakt kan je bedenken wanneer je welke content gaat maken en wanneer je deze gaat plaatsen. Houd je vooral goed aan de planning. Over een paar weken kan je ook weer een plan bedenken voor de maand daarop.
|
https://doelbewust.nl/ |