HV Corbulo
Image default
Aanbiedingen

Social media voor je bedrijf: Leuk, maar hoe?

Je kunt er al jaren niet meer omheen en ook jouw bedrijf zal er gebruik van maken: social media. Wat het is hoeven we je niet meer uit te leggen en wat het potentieel is ook niet. Maar we merken dat het nog wel steeds lastig is om te bepalen hoe je social media marketing als bedrijf moet inzetten. Het kan namelijk leiden tot veel conversie, een grotere naamsbekendheid en loyaliteit. De keerzijde is helaas dat het je ook in de problemen kan brengen, de kracht van social media is ontegenzeggelijk groot.

Organisch en betaald
Het social mediagebruik voor je bedrijf kan simpelweg worden opgedeeld in organisch en betaald. Het organische gedeelte is alles wat je gewoon op je tijdlijn deelt en het betaalde deel bestaat uit de social advertenties. Met de organische posts bereik je je volgers en daarmee ook hun connecties. Met social ads heb je de mogelijkheid een nog breder publiek te bereiken, je kunt hiervoor zelf de doelgroep bepalen. Je kunt bijvoorbeeld mensen in een bepaalde regio targeten, of in een bepaalde leeftijdscategorie. 

Crossmediaal
Wellicht een iets minder bekende term dan social media, maar ook crossmediaal is inmiddels een belangrijke term geworden in de marketing en communicatie. Het is het combineren van uitingen op verschillende kanalen, zowel online als offline. Op deze manier verspreid je een boodschap over meerdere kanalen, zodat er een eenduidige lijn ontstaat. Zo kun je bijvoorbeeld een blog of whitepaper op meerdere plaatsen en op meerdere manieren voorbij laten komen. Je plaatst een blog op je website, deelt deze blog met een link op LinkedIn, haalt er een belangrijke quote uit voor bij een afbeelding op Instagram en licht een onderwerp nog verder uit in een video op YouTube. 

Hulp inschakelen
Ben je zelf niet zo op de hoogte van wat er speelt op het gebied van social media, of heb je daar geen tijd of capaciteit voor binnen je bedrijf? Dan is er gelukkig genoeg hulp te vinden, kijk bijvoorbeeld eens op de site van Traffic Today. Dit online marketingbureau uit Deventer heeft veel ervaring en kennis in huis op het gebied van social media, zowel het organische als het betaalde aspect!

https://www.traffictoday.nl/