Het geheim van de bloemen: Ze zorgen ervoor dat we ons gelukkig voelenDit is een verwarrende en frustrerende tijd op dit moment, en er is geen handboek over hoe je de angst die gepaard gaat met lopende nieuwsberichten niet kunt ervaren. Maar er is een boodschap die hopelijk wordt gedeeld met consumenten die boodschappen doen en deze bloemen laten bezorgen via een online webshop. Zet bloemen en planten op uw boodschappenlijstje. De reden hiervoor is eenvoudig: Bloemen geven ons een goed gevoel. We kunnen nu allemaal wel een grote dosis feel-good gebruiken. De geluks- of feelgood factor wordt wetenschappelijk onderzocht en gedocumenteerd. De bloemenindustrie is al jaren op de hoogte van deze studies, uitgevoerd door verschillende geaccrediteerde universiteiten. Simpel gezegd, de gepubliceerde studies geven aan dat bij het ontvangen en geven van bloemen, ons lichaam fysiologische veranderingen ondergaat, die in principe het gevoel van geluk aanzetten. Dit is de boodschap die veel leden van de bloemenindustrie willen dat de consument het weet. Het vooruitzicht dat mensen de komende weken meer tijd thuis doorbrengen is precies waar wij, als bloemenindustrie, een belangrijke rol kunnen spelen. Bloemen zijn het verenigende symbool van vreugde, schoonheid, vrolijkheid en genezing. Bloemen hebben een positief effect op de algehele gezondheid, ze zijn een stemmingsversterker en een stress verminderaar. Bloemen hebben het vermogen om een diep verlangen naar vrede en vreugde in de harten en zielen van de consument te vervullen, vooral in deze tijd. In de onzekere periode van sociale distantie is dit het moment om de geschenken en ervaringen van de natuur aan te grijpen en de gevoelens van vreugde en geluk te delen die bloemen met zich meebrengen. Families kunnen gesneden groen verzamelen van hun tuin en hun eigen groene boeketten maken. Indien beschikbaar kunnen er lentebloemen worden toegevoegd. Ga op zoek naar boeketten en kamerplanten in uw supermarkten en vraag of de winkelier ze niet heeft uitgestald. Retailers investeren substantieel om de bedrijfsfilosofie, die vaak gericht is op gezondheid en welzijn, over te brengen. Ook in moeilijke tijden brengen bloemen verlichtingIn deze periode van elleboogstoten en geen handdrukken, laten we eens kijken naar de sociale waarde van connectiviteit bij het delen van bloemen – of het nu gaat om enkele stelen of om een bos. Is een boeket immers visueel gezien geen knuffel met stelen? Terwijl er dagelijks berichten op onze schermen verschijnen, lijkt er veel media-aandacht te zijn voor het sluiten van restaurants en hoe deze extreme maatregel die foodservice en horeca medewerkers beïnvloedt. Een medewerker zonder loon en zonder fooien heeft nog steeds familieleden te voeden en te betalen. We eten allemaal en hebben rekeningen, dus er is een groot inlevingsvermogen voor deze werknemers. We hebben allemaal sombere foto’s gezien van lege winkelrekken. Vragen of bloemen nodig zijn is op dit moment niet de juiste vraag, omdat we nu meer dan ooit het geluk moeten voelen dat bloemen en planten kunnen bieden. Ja, de budgetten van de supermarkten van de consument zijn waarschijnlijk geraakt, maar de verzorging komt niet alleen van groenten en fruit. Een vaas met bloemen of een enkele bloem op het aanrecht kan dienen als een herinnering dat de natuur ons voedt met geschenken in vele vormen en kleuren. In de komende weken kunt u overwegen om mensen eraan te herinneren hoe bloemen en planten ons leven verbeteren. Gezinnen die plotseling leren omgaan met thuisonderwijs kunnen de tuinplanning opnemen als onderdeel van de les van de maand. Tuinen die zijn aangelegd met sla zaailingen of bloeiende planten kunnen tal van leerervaringen opleveren. Zaadjes op een zonnige vensterbank krijgen een nieuwe betekenis als het thuis gebeurt ten opzichte van het klaslokaal, en de ouders zullen elke kleine triomf fotograferen. Dit zal een gedenkwaardig hoofdstuk zijn, en we kunnen allemaal inspanningen leveren om bloemen en planten een betekenisvol deel van ons leven te houden. Consumenten hebben toegang nodig en verdienen toegang tot de geschenken van de natuur om te blijven bloeien. |
https://www.flowers.nl/ |