HV Corbulo
Image default
Dienstverlening

De taken van de KvK

Iedere ondernemer heeft vroeg of laat te maken met de Kamer van Koophandel (KvK). De KvK heeft diverse taken op het gebied van informeren, adviseren en registreren van ondernemers. Hiervoor is het dus belangrijk dat je altijd in contact kan komen met de KvK wanneer dit nodig is.

Ondernemers moeten zich via de KvK registreren om met een bedrijf te kunnen concurreren op de Nederlandse markt. Het is daarom voor velen onder ons een belangrijke instantie. Maar naast registratie, heeft het KvK meer belangrijke taken, zoals het voorlichten van ondernemers en het stimuleren van innovatie. Dit is uiterst handig voor beginnende ondernemers die door willen breken op de markt. Wil je met de KvK in contact komen? Lees snel verder.

Wat zijn de taken van de KvK?

Als je een onderneming wilt beginnen, is het belangrijk om met de KvK in contact te komen. De KvK kan je namelijk verder op weg helpen door je te informeren en te steunen op het gebied van ondernemen. Dit geeft je meer inzicht in wat er allemaal mogelijk is en hoe je precies kunt beginnen als ondernemer.

Daarnaast is de KvK er ook om de Nederlandse economie te stimuleren. Dit doen ze door innovatie binnen de Nederlandse markt te stimuleren door middel van voorlichting. Ook organiseren ze speciale dagen waar je meer kunt leren over ondernemen en in contact kan komen met een regionale notaris.

De belangrijkste taak van de KvK is het beheren van het handelsregister. Dit maakt het mogelijk om een onderneming te registreren bij de KvK om zo een bedrijf te starten. Het is dus erg belangrijk dat de KvK goed bereikbaar is, zodat ondernemers goed geholpen kunnen worden.

Hoe kom ik in contact met de KvK?

De snelste en eenvoudigste manier om in contact te komen met de KvK is door ze te bellen. Dit kan tijdens hun openingstijden: maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 17:00. In het weekend is de KvK niet met de telefoon te bereiken.

Daarnaast zijn ze via de post te bereiken en is de klantenservice actief op een aantal sociale media. Zo kun je ze een bericht sturen via Facebook Messenger of via Twitter. Nadat je contact opneemt krijg je zo snel mogelijk antwoord, al zal dit alleen tijdens kantooruren zijn. Als je met spoed contact zoekt is het aan te raden tijdens kantooruren met de KvK te bellen.

Contact met de KvK en andere instanties

Een snelle manier om in contact te komen met de KvK is dus door te bellen met hun klantenservice. Zoek je het telefoonnummer van een andere instantie? Dan ben je bij KlantenserviceDirect bij het juiste adres. Bekijk de visie van KlantenserviceDirect.

https://klantenservicedirect.nl/